wtorek, 23 grudnia 2014

Reindeer cookies, christmas wishes

Cześć Mordeczki!
Dzisiaj post na szybko, przepis na ciasteczka świąteczne :) Znalazłam go gdzieś w czeluściach internetu i postanowiłam wypróbować i trochę pokombinować i nie powiem, są nawet smaczne. Trochę sobie napsułam nerwów robiąc je, bo należę do osób, które podczas pichcenia muszą mieć koło siebie ciszę i spokój, a wiadomo jak to jest w święta- każdy kręci się po domu, sprząta, porządkuje i gotuje. Więc wokół mnie było głośno, tłoczno, aż ja zaczęłam w końcu rzucać wszystkim :D 
No ale dotrwałam do końca i skończyłam swoje wypieki, mimo że nie wyszły tak jak chciałam. Zjadłam, spróbowałam i żyję, więc nie jest źle!
Wtrącę tutaj jeszcze życzenia dla Was wszystkich, bo potem zapomnę, albo gdzieś zaginą i nie wszyscy je zauważą. Więc po pierwsze chciałam podziękować wszystkim, którzy odwiedzają mojego bloga, jest Was coraz więcej i bardzo mnie to cieszy ♥ Chciałam życzyć Wam:
○ dużo zdrowia, bo bez niego tak naprawdę nic nie da rady zrobić, 
○ miłości- niekoniecznie tej, od której zmienia się status związku ;)
○ rodzinnej, miłej i ciepłej atmosfery podczas Wigilii i całych świąt, 
○ odjazdowych i wymarzonych prezentów (chociaż to nie one są najważniejsze podczas Bożego Narodzenia), 
○ dużo smacznego jedzenia, które pójdzie w cycki (dziewczyny) i w bicka (chłopaki), 
○ pijanego (ale z umiarem) sylwestra i małego kaca, a najlepiej jego braku, 
A przede wszystkim życzę Wam, aby nadchodzący rok 2015 rok był lepszy niż obecny oraz żebyście trwali w swoich postanowieniach noworocznych :) 
Wesołych Świąt!

A teraz to, co miało być głównym tematem posta, ale jak zwykle musiałam pogubić wątki.

Kruche ciasteczka reniferki
Potrzebne składniki:
Ciasteczka
  • 110 g masła w temp. pokojowej
  • ½ szkl +2 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 1 szkl + 1łyżka mąki pszennej
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Dekoracja
  • garść precelków 
  • ½ tabliczki gorzkiej czekolady (ja wykorzystałam całą, ale trochę zostało)
  • mleko 
  • kolorowe czekoladowe cukierki do nosków 


  1. Przygotowujemy wszystkie składniki
  2. Roztapiamy czekoladę w kąpieli wodnej dodając stopniowo mleko. Ilość mleka dopasowujemy tak, by cała masa nie była zbyt gęsta, gdyż precelki, które w niej zamoczymy pozaklejają się. Najlepszą konsystencję otrzymamy intensywnie mieszając całą masę:)
  3. Kiedy czekolada będzie wystarczająco rzadka, zamaczamy w niej precelki, układamy je na desce, talerzu lub pergaminie i odstawiamy do ostygnięcia (najlepiej w chłodne miejsce, do lodówki lub zamrażalnika)
  4. Rozcieramy margarynę z  ½  szklanki cukru, aż zrobi się puszysta, następnie dodajemy jajko i dalej miksujemy.
  5. Przesiewamy mąkę, dodajemy 2 łyżki cukru, sodę oraz odrobinę soli.
  6. Mieszamy wszystkie składniki razem.
  7. Na blasze wyłożonej papierem pieczeniowym formujemy małe kulki, które spłaszczamy i umieszczamy na nich cukiereczki.
  8. Ciastka wkładamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok. 10 minut.

 
9.  Kiedy ciastka troszkę ostygną, przyklejamy do nich lukrem precelki, oraz robimy oczka. ja użyłam do tego czekoladowej tubki. 

Ciastka gotowe! Smacznego!



1 komentarz: